Met de groeiende populariteit van sociale media en meer dan 3,7 miljard sociale-mediagebruikers wereldwijd, zijn er nog altijd merken die worstelen met het vinden van manieren om hun sociale-mediapubliek te betrekken met aantrekkelijke aanbiedingen en hun eigen marketingcampagnes. Om ervoor te zorgen dat jouw marketingstrategie op de sociale media effectiever en doeltreffender wordt, leggen we in dit artikel de focus op drie ontwikkelingen die vandaag de dag belangrijk zijn. Het benaderen van een nieuw publiek behoeft grotere prioriteitSteeds meer consumenten winkelen voor het eerst online, en deze verschuiving van consumenten zal waarschijnlijk niet stoppen in 2022. Het is dus zinvol voor merken om na te denken over hoe ze nieuwe doelgroepen kunnen bereiken en diepgaande relaties kunnen ontwikkelen met bestaande doelgroepen via de sociale media. Dit heeft als doel om ervoor te zorgen dat (potentiële) klanten actief over jouw merk praten en ze jouw producten zullen aanbevelen. Maar hoe kun je eigenlijk op een effectieve manier nieuw publiek bereiken en jouw aanwezigheid op sociale media te vergroten? Hiervoor is het vooral van essentieel belang om actieve en consistente inhoud te bieden. Gebruik creatieve content die is afgestemd op jouw merkwaarden en doelgroep, om zo in te spelen op de wensen en behoeften van zowel een bestaand als nieuw publiek. Het is hierbij belangrijk om de kenmerken van jouw nieuwe online publiek te begrijpen en jouw boodschap daaraan aan te passen. Ben je geïnteresseerd in het gebruik van een effectieve sociale mediastrategie om een nieuw publiek te benaderen, maar heb je hierbij specialistisch advies nodig? Zo ja, dan kun je een online marketeer inhuren die jouw merk kunt helpen bij het opzetten van jouw eigen social media-campagne. Op die manier bouw je vandaag nog aan een succesvollere online business! Het genereren van data via de sociale mediaFacebook heeft de meeste cookie-tracking geleidelijk afgeschaft, en Google is van plan dit ook te doen. Dit heeft als gevolg dat veel marketeers nieuwe opties zullen moeten vinden om voort te bouwen op hun bestaande sociale-mediastrategieën en de uitvoering van gerichte marketingcampagnes. Dat betekent echter niet dat alle hoop is verloren om op een gerichte manier jouw doelgroep te bereiken. Er zijn namelijk een aantal zeer effectieve sociale media marketingstrategieën waarbij geen cookies van derden benodigd zijn. Denk hierbij aan door gebruikers gegenereerde inhoud, gerichte en gepersonaliseerde betaalde reclame op de sociale media, retargetingcampagnes in zoekmachines en niet te vergeten, traditionele e-mailmarketing. Deze ontwikkelingen binnen de wereld van sociale media maken het een uitstekende gelegenheid om een eigen data gedreven sociale-mediastrategie te ontwikkelen die gebruik maakt van jouw verzameling van gegevens over de belangstellingen en preferenties van gebruikers, met als doel om hen op een dieper en persoonlijker niveau te leren kennen. |