Veel mensen willen goed gevonden worden op het internet. Geen wonder natuurlijk, meer bezoekers betekent immers ook vaak meer klanten. Vaak zie je dat bedrijven inzetten op SEO of op SEA. Maar, wat is eigenlijk nu het beste en hoe maak je dan die keuze? Het is allemaal minder eenduidig vaak als men denkt. Wil jij weten wat voor jouw bedrijf het beste is? Lees dan hier over de overwegingen die je kunt maken. SEOZoekmachine optimalisatie, voor de teksten van een bedrijf. Geloof je in de kracht van inhoud? Dan past organisch bereik verkrijgen waarschijnlijk goed bij jouw bedrijf. SEO helpt daarbij. Dat betekent lang niet altijd dat je allemaal woorden in een tekst moet proppen, om daarop gevonden te worden. Het betekent wel dat je soms bepaalde woorden beter kunt gebruiken dan andere woorden. Maar, het is best mogelijk om dit te doen, zonder dat dit ten koste gaat van het verhaal. Daarnaast komt er veel meer bij kijken. Zaken die eigenlijk ook heel erg logisch zijn en er alleen maar voor zorgen dat jouw tekst overzichtelijk is. Dat betekent onder andere dat je in de online teksten niet te lange alinea’s gebruikt en een kopjes goed inzet. Ook dit hoort bij SEO. Ook social media kun je gebruiken op een organische manier, zonder adverteren. Soms moet dit ook wel. Zo mag je bijvoorbeeld op Facebook en Instagram niet adverteren voor erotische artikelen. Dan is het al vrij snel logisch om wel voor SEA te kiezen, om niet te beperkt te zijn in online mogelijkheden. SEA mag namelijk wel. Google AdsSEA staat voor Search Engine Advertising oftewel adverteren op een zoekmachine, de Google Ads. Voornamelijk op Google dus. SEA is interessant voor bedrijven die bijvoorbeeld niet op social media mogen adverteren. Daarnaast is het handig voor als je snel inkomsten wil en de SEO nog niet op orde is. Daarnaast kan SEA ook, als je het continue inzet, bij een juiste inzet voor een continue toestroom zorgen, naar bijvoorbeeld jouw website of webshop. SEA, SEO of een SEO dienst als linkbuilding.Wat je vaak ziet, is dat alles wordt ingezet. Zowel SEO als SEA. Maar, het moet wel bij het bedrijf passen. Er zijn mensen die gewoon in Google naar beneden scrollen tot de advertenties weg zijn bij de zoekresultaten en dan pas gaan klikken. Als dat jouw doelgroep is, dan is SEA niet geschikt. Waar mensen soms niet aan denken is linkbuilding. Dit is eigenlijk ook een soort SEO dienst. Door links van andere websites naar jouw website, wordt jouw website belangrijk gevonden door Google. Dit zorgt er dan weer voor dat jouw website hoger in de zoekresultaten komt. |
https://www.b-analyzed.com/ |