De Dikke Graaf
Image default
Winkelen

Wat is cashback?

In de huidige moderne samenleving zijn cashback acties voor de meesten van ons geen vreemd woord. Dit is een verkoopactie waarbij je als klant je geld terug kunt krijgen na aankoop van een artikel. Met deze innovatie van promotiestrategie kun je tot wel 60% cashback terugkrijgen bij de aankoop van producten. In deze situatie betaalt de winkel tot 60% van het geld dat je hebt betaald aan je terug. Hoe maakt de verkoper winst als hij meer dan 50% van het geld aan de klant teruggeeft? Dat komt omdat winkels deze cashback strategie meestal gebruiken wanneer ze net zijn geopend of van oudere collecties af moeten. Mensen zullen de oorspronkelijke prijzen van hun producten niet weten en ze zullen de prijs verhogen zodat ze nog steeds winst maken, zelfs na de 10 %-60% cashback promotie.

Is het een goed idee om cashback toe te passen op je bedrijf?

Het toepassen van deze cashback nl strategie op je bedrijf is een goed idee als je bedrijf weinig omzet heeft of als je je marktbereik wilt vergroten. Het hebben van een interessante promo zorgt ervoor dat potentiële kopers over je bedrijf praten, wat zal resulteren in gratis marketing voor je bedrijf. Dit zal ertoe leiden dat meer mensen je sociale media-pagina of website bekijken. Je moet het echter goed plannen voordat je het doet. Bedenk hoeveel procenten je kunt teruggeven terwijl je toch winst maakt. Het maken van een cashback promo is de beste manier om je verkopen te verhogen met de juiste berekeningen. Shopbuddies doen dit bijvoorbeeld al heel lang en ze zijn er de beste in. Dit is namelijk het grootste winkelplatform waar je als klant kunt wikkelen en cashback kunt krijgen. Er zijn tienduizenden webshops bij aangesloten, zoals H&M, dus je kunt er voor al je behoeftes terecht. Daarnaast geven ze de hoogste cashbacks van het land, wat het erg voordelig maakt om daar te winkelen. 

Hoe kun je je bedrijf runnen door middel van promoties?

Promoties en deals zijn de belangrijkste sleutel tot het behouden van je bedrijf, omdat het je verkoop aanzienlijk kan stimuleren. Het is nu echter de uitdaging om de interesse van mensen in je producten of promo’s vast te houden. De hype van je deals en promo’s zal niet lang duren, daarom moet je je promo klein beginnen. In plaats van bijvoorbeeld 60% cashback vanaf het begin te geven, is het beter om 20% weg te geven. Als de hype uitsterft, kun je nog eens 30% weggeven. Ga zo maar door. Al je klanten zullen dol zijn op een lange cashback promo en ze zullen zeker naar je teruggaan zolang de cashback promo er nog is. Dit verlengt de hype en de interesse van mensen voor een tijdje. Je kunt deze tijd gebruiken om een ​​andere strategie te bedenken als deze cashback strategie voorbij is.