Hybride werken is dat je zowel op kantoor als elders werkt. Dit kan thuis, maar bijvoorbeeld ook bij een klant of een vergadering op locatie. De afgelopen maanden zijn er steeds meer afspraken gemaakt tussen werkgevers en werknemers over hybride werken. Dat is goed, zo weet iedereen waar hij of zij aan toe is om zo het beste uit de werkomgeving te halen. Samenwerken Om samen aan een project te werken hoef je niet meer naar kantoor. Vaak kan het digitaal. Dit hebben we immers de afgelopen periode ook veelal gedaan. Toch kan het fijn zijn om elkaar te zien en fysiek samen te werken. Dat doe je dan het prettigste in een omgeving waarbij jij je thuisvoelt en de kantoorruimte ook zo is ingericht. Dat kan al met het plaatsen van een bank met bijpassende fauteuils om zo informeel te vergaderen. Hierdoor krijg je ook spontane ontmoetingen die voor nieuwe ideeën zorgen. Thuiswerken op een ergonomische werkplek Wanneer je thuiswerkt, dan wil je geen medische klachten krijgen. Dit is eenvoudig te voorkomen door jouw werkplek te voorzien van ergonomische kantoormeubelen die eenvoudig in te stellen zijn op de door jou gewenste zit- en werkhoogte. Ideaal is om een zit sta werkplek te hebben waarbij je kunt afwisselen in zittend en staand werk. Dat kan met meubilair van het merk Steelcase. Mocht je geen zit sta thuiswerkplek hebben, zorg dan dat je werkplek de juiste hoogte heeft en je bureaustoel goed is ingesteld, zodat je voeten op de grond staan en je benen een hoek van 90 graden maakt. Tot slot adviseren we om, net zoals op kantoor, je beeldscherm met een monitorarm op de juiste hoogte te brengen. Werk je met een laptop? Er zijn vele laptopverhogers die hetzelfde effect creëren. Alles voor een gezonde en fijne werkplek, zowel thuis als op kantoor is het belangrijkste uitgangspunt.
Tip: 123zaken.nl |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Werkruimte inrichten – 6x inspirerende tips Een aangename kantooromgeving draagt bij aan een fijne werksfeer. Daarom wordt er vandaag de dag steeds meer aandacht besteed aan de inrichting van een kantoor. Een gezellige werkruimte zorgt namelijk...
- Een schoonmaakbedrijf inhuren voor gemak Waarom schoonmaakbedrijf Zutphen inhuren slim is Ontvang jij veel klanten op je kantoor? Dan is het altijd gewenst dat het kantoor ten alle tijden schoon is. Als er namelijk veel...
- Jouw personeel beter inzetten? Zo doe je het! Binnen een goede bedrijfsvoering is goed functionerend personeel essentieel. Hoe beter het personeel namelijk kan functioneren, hoe beter de werkzaamheden ook uitgevoerd zullen worden. Het is daarom als werkgever ontzettend...
- Back to (home)office De afgelopen maanden hebben we veel thuis gewerkt. Gelukkig mogen we steeds vaker naar kantoor, maar het thuiswerken blijft waarschijnlijk ook nog wel een tijdje. Hoe fijn is het dan...
- Hoe kies je de beste draadloze aroma diffuser? Wil je graag een draadloze aroma diffuser kopen, maar weet je niet welke het beste bij je past? Dan ben je hier aan het juiste adres! Wij leggen uit hoe...
- 5x waarom een lockerkast op kantoor ideaal is Ben jij werkzaam op kantoor? Dan is de kans dat jij na werktijd je bakje met persoonlijke spullen achter slot en grendel opbergt. Vooral op de wat grotere kantoren is...